Tekst og foto: Lars-Johan Solheim Grann

– Alle vet at det blir kaos hos oss et par ganger i året når alle plutselig innser at det er på tide å bytte dekk. Men det ikke alle vet, er at det er ganske enkelt å unngå kaoset. Løsningen ligger i å benytte bookingsystemet vårt, og planlegge i litt god tid, forteller Arve Nordskog som er daglig leder hos RingDekk.

Løsningen er nettbasert og svært enkel i bruk. Gå inn på ringdekk.no og trykk på bestill time. Så vil du få oversikt over alle tjenestene RingDekk tilbyr.

– Dette er like aktuelt for alle. Både for de som har dekkene på hotell her hos oss, og for de som har dekkene hjemme, men som ikke orker tanken på å børste støv av jekken, sier Nordskog.

Når du har valgt tjeneste, så dukker alle ledige timer opp. Dermed kan du booke time langt frem i tid, og lene deg tilbake i trygg visshet om at du slipper å bekymre deg for lang ventetid når sommerdekkene skal på bilen.

– Skal du for eksempel på fjellet i påsken, er det naturlig at du venter med å legge over til sommerhjul til etter at påsken er over. Problemet er at du ikke er alene om det, for i ukene etter påskeferien er det nærmest umulig å finne tid, med mindre du har vært tidlig ute med bookingen, forklarer han.

Enkelt å booke om

Bestiller du dekkskiftet ditt allerede nå. Så er det bare å putte det inn i kalenderen og møte opp til avtalt tid. Da er du sikret et raskt dekkskift, uten kø og venting. Og om kong vinter skulle bestemme seg for å utvide sesongen, så er det enkelt å gå inn å endre bookingen i ettertid.

– Vi er opptatt av å gjøre det enklest mulig og spare kunden for tid. Bookingsystemet vårt er nøkkelen til det, så bruk systemet for det det er verdt, oppfordrer Nordskog.

Han understreker imidlertid at man ikke trenger å være PC-kyndig for å benytte seg av løsningen. Ringer du RingDekk får du akkurat de samme mulighetene, sier han.

Godt mottatt

Ifølge Nordskog var RingDekk først ut i bransjen med nettbasert booking, og det har gitt den lokale dekkforhandleren et konkurransefortrinn og mange fornøyde kunder.

– I fjor hadde vi 5700 bookinger i systemet, så dette er utvilsomt noe kundene har tatt godt imot. Det viser at vi har tenkt riktig, og bidrar til at målet vårt om at ingen kunde skal vente lenger enn 30 minutter kan nås, forteller han.

Se dine medlemsfordeler hos RingDekk!